wtorek, 30 października 2012

Podróże małe i duże- Moskwa, Lwów., Warszawa


Ci, co odchodzą,
Wciąż z nami są.
I żyją sobie
Obok nas.
Patrzą z miłością
Na nasze dni I
Czasem się śmieją
Przez łzy.
Co tu jest jawą, co snem,                                          
Kto tu istnieje, kto nie
A może nas, tu nie ma nas,                         
A oni są.
Co tu jest prawdą, co nie,
Po której stronie jest sens
Bo jeśli tam, po co jest
Ten nasz świat
Ci, co odchodzą
Wciąż z nami są.
Czujesz ich pomoc,
Gdy jest źle.
Więc gdy z ciemnością
Rozmawiasz, to...
Oni Cię widzą,
Oni są.
Co tu jest jawą, co snem..,
                 sł.J.Cygan

                                Lwów - Cmentarz Łyczakowski

                  Miejsce gdzie można spotkać najwięcej arystokracji polskiej . Jest to również miejsce wspaniałych pomników wykonanych przez naszych słynnych rzeźbiarzy .

                             Cmentarz Orląt Lwowskich



                 Moskwa - Cmentarz Wagański / Nowodziewiczy /

     Odpowiednik naszych Wojskowych Powązek jednak  wspaniałymi pomnikami przypominający Cmentarz Łyczakowski . Dla wychowanych na Okudżawie , Wysockim  spacer alejkami to niesamowite przeżycie . Zaraz po przekroczeniu bramy ukazuje się wspaniały wykonany z brązu pomnik Włodzimierza Wysockiego  byłam zaskoczona ilością  kwiatów tam leżących , podobno są tam zawsze.
WŁODZIMIERZ WYSOCKI
BUŁAT OKUDŻAWA
SIERGIEJ JESIENIN

NIKOŁAJ GOGOL
SIERGIEJ BONDARCZUK
LEW TOŁSTOJ
Zdjęcia zimowe są zapożyczone ze strony .....

            Warszawa - Cmentarz Wojskowy na Powązkach

     Tutaj to kawał naszej historii .Uważam ze każda szkolna wycieczka powinna się znaleźć w tym miejscu .Ile razy jestem w Stolicy staram się odwiedzić Powązki .
 


Żegnaj, przyjacielu, do widzenia,
Drogi mój, od krwi serdecznej bliższy.
Ta rozłąka w ciemnych przeznaczeniach
Obietnicą połączenia błyszczy.
Żegnaj bez uścisku dłoni i bez słowa.
Nie martw się, cień smutku z czoła przegoń.
W życiu ludzkim – śmierć to rzecz nie nowa,
A i życie samo – nic nowego.
                            sł.S.Jesienin

15 komentarzy:

AnkaSkakanka pisze...

Cmentarze- miejsca pełne zadumy. Najgorsze, bądź najlepsze, że wszyscy się tam znajdziemy. Pozdrawiam

tonka pisze...

Lubię odwiedzać cmentarze,te stare,pełne zabytków szczególnie,dziękuję za oprowadzenie:)

Robótki i Ja pisze...

Piękne fotografie, piękne słowa. Uwielbiam ten dzień mimo, że dla wielu jest dniem bardzo smutnym. Obchodzę tego dnia urodziny.
Pozdrawiam:)

Iwona pisze...

Ciekawy post. Sama robiłaś te zdjęcia?

Ewa -Książka ,druty .... pisze...

Oprócz tych zimowych to tak sama je robiłam - w Moskwie wybrałam wycieczkę na cmentarz zamiast do Mauzoleum - rodzinka do dzisiaj się dziwi ja jednak nie żałuję .

Beata T pisze...

Chwila zadumy - chwila natchnienia - pamięci .
Ta ilość zapalonych świeczek wieczorem tworzy klimat :)

violi igłą malowane pisze...

Lubię zwiedzać dzięki tobie miejsca których nie widziałam , Choć na powązkach kiedyś już byłam ...Śliczne zdjęcia ..

Jo-hanah z Wrzosowej Polany pisze...

Piękne zdjęcia. Od samego oglądania miałam ciarki na plecach. Może kiedyś uda mi się zobaczyć na własne oczy... Jeszcze w liceum byłam na Powązkach, ale tak na szybko... A to nie to...
Pozdrawiam ciepło

Łucja-Maria pisze...

Ewo, piękny pełen zadumy post. Świetne zdjęcia.
Cmentarze... lubię odwiedzać takie miejsca. To nasza przeszłość, to nasza historia...
Byłam Na Cmentarzu Orląt, Łyczakowskim, w Wilnie Rossie, Antokolu...
Byłam z wycieczką w Moskwie ale na cmentarz nas nie zabrano?
Dlaczego? też nie wiem.
Ślę dla Ciebie moc pozdrowień.

juta pisze...

Dziękuję Ci za tą wędrówkę i pozdrawiam cieplutko.

majeczkowo pisze...

Chwila zadumy i wyciszenia, ale te cmentarze mają swoją dusze, są niesamowite po prostu.Nigdy nie byłam,ale może kiedyś.
Pozdrawiam Cię cieplutko

Ewa -Książka ,druty .... pisze...

Ja byłam w Moskwie prywatnie u koleżanki i z grupą Rosjan wybrałyśmy się na wycieczkę po Moskwie dlatego inne trasy i inne miejsca zwiedzania :) ewa

Iwona pisze...

Słusznie, cmentarz ciekawszy niż mauzoleum. Byłam wiele lat temu w mauzoleum i pamiętam głównie to, że co chwila rewidowali koleżankę tylko dlatego, że miała pękatą torebkę.

ania pisze...

Piekne zdjęcia ja takie zdjecia opuszczonych cmentarzy zrobiłam będąc w zeszłym roku na Ukrainie. Smutne,że nikt tam tych grobów nie pielęgnuje i nie dba o nie :(

Joanna pisze...

Piękny post.
Byłam we Lwowie i na tym cmentarzu również. Jak to już dawno bylo...