czwartek, 27 grudnia 2012

Podróże małe i duże : Frombork, Grunwald ,Żelazowa Wola

                                               FROMBORK

        Dzisiaj dzień odpoczynku - rozleniwiona  po świętach  sięgam  pamięcią wstecz . Powracam do miejsc które odwiedziłam w tym roku . Jednym z tych miejsc był zamek we Fromborku . Odwiedziłam  Frombork  po latach by stwierdzić , że miejsce to nie straciło swojego uroku . Wprawdzie tu i ówdzie widać na murach bezlitosny ząb czasu ale miejsce godne polecenia .

 Zamek zwiedzaliśmy razem z grupą kolonijną i to było najlepsze co mogliśmy zrobić .Tak prostych i zabawnych opisów dawno nie słyszałam i  każdego zainteresowało .


  A to  przecudny widok z wieży .

    Po opuszczeniu zamku polecam kawkę w pobliskiej wieży ciśnień , Fantastycznie odrestaurowana wieża przerobiona na małą kawiarenkę  o bardzo ciepłym wystroju , a jakie tam są ciasta- bajka !

                                                          GRUNWALD

         Zawsze chciałam zobaczyć Pola Grunwaldu - w tym roku mi się to udało . Wysiadając z auta na parkingu zobaczyłam rząd sklepików - pomyślałam normalne w takim miejscu .Jakież było moje zdziwienie gdy przeszłam kilka metrów i się obróciłam - żadnych sklepów ,parkingów nic . Pięknie wszystko wkomponowane ,przysypane i nawet balustrady są szklane żeby widoku nie przysłaniały .

 Całe pole bitwy jest przedstawione na tej makiecie - wszystko dokładnie opisane .
Pod makietą znajduje się muzeum - również dobrze ukryte jak sklepiki .

   Niestety nie wszystkie miejsca  mam na zdjęciach, to chyba oznacza że tam powrócę . Polecam Grunwald  jako wspaniałe miejsce na odpoczynek w podróży .

                                    ŻELAZOWA WOLA

         Lubie słuchać muzykę  Szopena - nie w domu ,lecz na koncertach . Kolejnym moim marzeniem było  wysłuchać taki koncert właśnie tu w Żelazowej Woli .

   Jest to jak dla mnie mieszczucha miejsce pełne uroku przyrody , szumu wody - miejsce gdzie wspaniale można się wyciszyć i odpocząć . Chociaż była pora koncertu ,ludzi bardzo dużo / dlatego brak zdjęć alejkowych /to można znaleźć sobie spokojne miejsce .


 Park jest pełen zakamarków i ławeczek - w każdym miejscu można usiąść i posłuchać jeśli nie muzyki to dźwięków przyrody . Głośniki są prawie wszędzie - niewidoczne a pozwalające na wspaniałe doznania .

 Ten zielony krążek obok słupka to właśnie jeden z głośników .

No i nadszedł ten moment - zaraz rozpocznie się koncert - cały park ludzi , mnóstwo Japończyków i są pierwsze takty my bliziutko ,żeby niczego nie uronić .
 Muzyka pięknie pieści nasze uszy , słońce cudnie odbija się od szyb no i szkoda tylko że niektórzy nie wiedzą po co tutaj przyszli .  Został niesmak i żal .
No cóż było robić koncert popsuty przez kilka nieodpowiedzialnych osób to trzeba przynajmniej coś zjeść , Tuż przy wejściu do parku jest restauracja Magdy Gessler i czy się ją lubi czy nie - jedzenie podaje pyszne !

42 komentarze:

Mariola Wichrowska pisze...

Aż chyba też zacznę więcej jeździc i zwiedzac :D

Łucja-Maria pisze...

Och Ewo, zobaczyłaś cudowne miejsca.
Oglądając Twoje zdjęcia, marzę by je również zobaczyć.
Pozdrawiam

Robeatki pisze...

hmmmm ;) rewelacja!dziękuję za podpowiedz gdzie pojechać w następnym moim sezonie turystycznym........
ja też za małą chwilkę oddam moje podróże.......... też w zaległościach;)
proszę o jeszczę i pozdrawiam:)

Anka J. pisze...

W Żelazowej Woli podobałoby mi się najbardziej. Niestety w żadnym z tych miejsc nie byłam. Pozdrawiam

Anna pisze...

Nice pictures from beautiful places.
Anna

Paulina pisze...

zdjecia cudne pozdrawiam ciepluteńko

Iwona pisze...

Piękne zdjęcia,aż mi wstyd, że na polach Grunwaldu jeszcze nie byłam.

tonka pisze...

Nie byłam w żadnym z tych miejsc więc z przyjemnością zabrałam się z Tobą na wycieczkę,dzięki:))

Anonimowy pisze...

Moja droga, we Fromborku nie ma zamku,to jest katedra.Pozdrawiam serdecznie.Irena

*gooocha* pisze...

Fajna wycieczka.

Ewa pisze...

Ewa ...ja u Ciebie z życeniami nie byłam ...wstyd mi okrutnie.
Ale teraz nadrabiam :
Dosiego Roku 2013 życzę...wielu cudnych podróży ...i jeszcze więcej wspaniałych wpomnień....
Ewa

Ewa -Książka ,druty .... pisze...

Warowna katedra kapituły warmińskiej we Fromborku stoi na wzgórzu nad brzegiem Zalewu Wiślanego między rzekami: Bauda i Narusa. Obiekt jest w literaturze zaliczany do zamków z kilku powodów. Przede wszystkim posiada rozbudowany system obronny, mocniejszy niż niejeden zamek oraz ze względu na wzmianki w dokumentach z XIII wieku określające katedrę jako castrum czyli właśnie zamek.
za stroną - http://zamki.res.pl/frombork.htm

Gosia-Stare Pianino pisze...

Bardzo miłe są takie wspomnienia, ładne zdjęcia:)))Szczęśliwego Nowego Roku:))Pozdrawiam serdecznie:)

Bryzeida pisze...

Ależ Ci dobrze! Pozdrawiam serdecznie, Do Siego Roku!

Łucja-Maria pisze...

EWO!
Wszystkiego najlepszego w Nowym 2013 Roku!
Życzę Tobie i twojej Rodzinie zdrowia, miłości, pomyślności.
Ślę pozdrowienia

ania pisze...

Ciekawa wycieczka i piekne zdjęcia :) Masz co wspominać. Życzę wszystkiego naj,naj w Nowym Roku i udanej sylwestrowej zabawy :)

Bea S. pisze...

Wszystkiego najlepszego w Nowym Roku:)
Dziękuję za wizytę i życzenia:)


A wycieczka super:)
Pozdrawiam Beata

pelasia pisze...

a tak juz na spokojnie chce Ci zyczyc Szampańskiej zabawy, szalonych chwil, udanego Sylwestra i Szczęśliwego Nowego Roku...

Danusia pisze...

Stary Rok odchodzi
z brodą po kolana,
zadumany, zatroskany,
żegnany na balach.
Jaki byłeś wszyscy wiemy
i za to Ci dziękujemy,
za radość, smutki, żale,
i za szczęście jakie dałeś.
Dosiego Roku!

kasia pisze...

Dziękuje bardzo za życzenia.
Ja życzę samych pięknych chwil w Nowym Roku :)

Ela 17 pisze...

SZCZĘSLIWEGO NOWEGO ROKU zyczę

z resztek ... czasu pisze...

Dziękuję za życzenia. Ja również życzę wszystkiego najlepszego w Nowym Roku. M

Lucyna pisze...

Wszystkiego dobrego w Nowym Roku!

glinka121 pisze...

Wspaniałe fotki - jeszcze wspanialszych i samych dobrych chwil w Nowym 2013 Roku :)

Donia pisze...

Szczęśliwego Nowego Roku!

Joanna pisze...

We Fromborku i w Żelazowej Woli byłam kiedyś, piękne miejsca.
Szczęśliwego Nowego Roku!

Promyk pisze...

Serdeczne życzenia, aby każdy następny rok przynosił Ci wszystko to, co w życiu najpiękniejsze.

2owieczki pisze...

Szczęśliwego Nowego Roku życzę.

blasiuk pisze...

Szczęśliwego Nowego Roku!!!

lejdi.ana pisze...

Wszystkiego Najlepszego w Nowym Roku!:)
Pozdrawiam cieplutko:)

Daniela pisze...

Dobrego 2013 roku życzę, by spełniły się pokładane w nim nadzieje!Pozdrawiam serdecznie!

barbaratoja pisze...

Dużo szczęścia w 2013 roku Ci życzę!
Świetne wędrówki. Grunwald leży niedaleko moich rodzinnych stro, a jeszcze tam nie byłam;(

juta pisze...

Och jak to miło ,że przypomniałaś mi tym wpisem Żelazową Wolę.Uwielbiam jej klimat:)))
Dziękując za życzenia zechciej również przyjąć wszystkiego najlepszego w tym NOWYM ROKU.Spełniania wszelkich marzeń.
Pozdrawiam serdecznie.

bieta pisze...

wszystkiego dobrego życzę w Nowym Roku:)

Alicja pisze...

Zycze Ci wspanialych wypadow do pieknych miejsc w Nowym Roku oraz duzo szczescia i radosci.)

Anna pisze...

Une Bonne Année 2013 ! Pleine de santé et prospérité !
Bises
Anna

Diana pisze...

Szczęśliwego Nowego Roku

Iwona pisze...

Wszelkiej pomyślnosci, wielu wspaniałych wędrówek i spełnienia marzeń w Nowym 2013 Roku!

Dana M. pisze...

dziękuję za życzenia
Tobie również życzę Nowego Roku udanego, podróżniczego i twórczego

eve-jank pisze...

Wycieczka super i ile zdjęć :) Wszystkiego dobrego w Nowym Roku

Łucja-Maria pisze...

Ewo, wszystkiego najlepszego w Nowym Roku.
Pozdrawiam

Gosia pisze...

Dziękuję za odwiedziny i życzenia. Również życzę Ci wszystkiego naj, spełnienia marzeń i najważniejszego zdrowia i miłości i oczywiście inspiracji :). Post bardzo nastrojowy uwielbiam takie miejsca jak i tego typu domy gdzie stare okiennice i mury porośnięte roślinnością dają niesamowity klimat.