środa, 19 czerwca 2013

Podróże małe i duże - Świeradów Zdrój


 Świeradów Zdrój to przepiękna mała miejscowość uzdrowiskowa .



 W pijalni wód mineralnych znajduje się 80 m hala spacerowa,pełna sklepików i miejsc do wypicia kawy.
 Wody lecznicze posiadają dużo szczawianów ,więc dla osób z problemami gastrycznymi odpadają . Sama pijalnia straciła na swoim uroku gdyż woda jest sprzedawana w plastikowych kubeczkach ,a miejsce gdzie kiedyś nabierało się wodę do szklaneczek zieje pustką i odstrasza . / brak zdjęcia /













Dom Zdrojowy jest połączony z halą spacerową . Został wybudowany w 1899 r . W środku jest bardzo ładna restauracja i aż szkoda że nad jej barem wiszą zakurzone kieliszki .






 46 m wieża zegarowa Domu Zdrojowego .
  Otoczenie Domu Zdrojowego to ślicznie utrzymany park , pełen ławeczek i zieleni .



 Grota jest sztucznie zrobiona ,co nie zmniejsza jej uroku .










 W całej miejscowości jest bardzo dużo starych budynków . Dla miłośników tego rodzaju architektury to prawdziwa gratka .



 Nowe budynki nie wyróżniają się i są dopasowane do zabudowy otoczenia .











 Wszędzie czysto i kolorowo .














Niestety w czasie mojego pobytu w Świeradowie termometr wskazywał tylko 11-13 stopni .


 Fontanna z przynoszącymi szczęście żabkami .
 Świeradów Zdrój to miejscowość gdzie nie można się nudzić . Jak nie parkowe ścieżki to leśne trasy .
 W Świeradowie znajduje się również kolej gondolowa ,  w moim zwiedzaniu pominięta . Zimno i padający deszcz nie pozwoliły mi na odwiedzenie tego miejsca .






Każde ważne miejsce zaznaczone i opisane . Atrakcji jest wiele , a kto nie lubi spacerów i wędrówek to ciągle odbywają się jakieś koncerty , występy . Organizowanych jest  również dużo ogólnodostępnych  wycieczek / opisywany zamek Czocha / Czyli każdy znajdzie coś dla siebie .






  Jeden minus na całym tzw. deptaku wszystkie sklepy i kawiarnie czynne tylko do godz 17 . Po tej godzinie nie napijecie się kawy czy nie zjecie loda.. Chyba że w tej restauracji która nie dość że jest długo czynna to jeszcze bardzo smacznie karmi .
Ale wrócę do Świeradowa bo urok miasteczka i  piękno krajobrazów zauroczyło mnie .

25 komentarzy:

Zakątek pełen barw u Eli pisze...

Przepiękna okolica i wspaniałe zdjęcia:)

Antonina pisze...

Bardzo przyjemne i urocze uzdrowisko - chyba warto je odwiedzić.

Małgorzata Bania pisze...

Piękne miejsce.Mam rezerwację w pażdzierniku.To jeszcze dużo czasu ale zleci.Lubię takie klimaty.Będziemy mieszkać w domu Zdrojowym.A zabiegi dobre?Pozdrawiam.

renya pisze...

Rany dziewczyno, aleś mi niespodziankę sprawiła! Włączam ci ja bloggera, a tam na pierwszej stronie zdjęcia z mojego ukochanego Świeradowa - miejsca wszystkich dziecinnych wakacji, ojczyzny beztroski, pierwszej miłości i ukochanej babci! Dzięki za to! Wspaniałe zdjęcia!

Ирина Никитина pisze...

Красивый и уютный небольшой город.

Atelier Marysi pisze...

Oprowadziłaś po Świeradowie jak prawdziwy pilot wycieczki.Pięknie sfotografowałaś urocze zakątki tej miejscowości.Pozdrawiam serdecznie.

Robeatki pisze...

Dziękuję CI :) wspaniale oprowadzasz po wspaniałych miejscach ......
dla kogoś to mało podróżuje to wspaniała odskocznia:)

Ewa pisze...

Co to zabiegów nie mogę się wypowiedzieć bo byłam tylko turystycznie .

Daniela pisze...

Byłam tam kilka razy, jakiś czas temu, a tymi pięknymi zdjęciami przypomniałaś mi to wspaniałe miejsce na końcu Polski.

sosnowygaik pisze...

Duże wrażenie robi ta hala.

Iwona pisze...

Byłam tam wiele lat temu zimą,więc trochę inaczej to wyglądało, ale po trzech tygodniach wypoczynku wróciłam, jak nowa. Piękne zdjęcia zrobiłaś.

tonka pisze...

Dzięki za wycieczkę:))Byłam tam lat temu...duuuużo,jeszcze za głębokiej komuny,raz jeden na Sylwestra i chyba właśnie w Krysztale.Czas najwyższy ,żeby znów to ładne miasto odwiedzić,zachęciłaś mnie pięknymi zdjęciami:))

Ewa Urban pisze...

Piękna reklama Świeradowa :-)

malaala pisze...

Cudnie !!!Nie ma jak polskie krajobrazy :)

Anna pisze...

Superbe promenade !
Bonne journée !
Anna

Ula pisze...

Ciekawa miejscowość. Nigdy tam nie byłam. Pozdrawiam :)

Elunia pisze...

dzięki z a zdjecia-jeszcze tam nie byłam

Robótki Marleny pisze...

Dzięki Ewo za wspaniałą wycieczkę i śliczne fotki:)
Pozdrawiam, Marlena

Justyna pisze...

Fajne fotki, nigdy nie byłam w tym miasteczku ale po obejrzeniu twojej relacji myślę, że by mi się spodobało.

Anna pisze...

Piekne widoki:)Pozdrawiam

Wilczyca Aga Strzęciwilk pisze...

Przecudne zdjęcia, fantastyczne miejsce. Dziękuję za cudowną wycieczkę wirtualną

Jolanta Turoń pisze...

rzeczywiście niesamowite miejsce - bardzo urokliwe :)

Asiuk pisze...

Teraz już wiemy gdzie z Mężem pojedziemy w przyszły weekend :) Dzięki wielkie

Kasia J. pisze...

Koniecznie muszę znowu tam wrócić :-) Wspaniałe zdjęcia.
Kiedyś... bardzo dawno temu udało mi się nawet wejść na Stóg Izerski :-)
Pozdrawiam serdecznie.

Magota pisze...

Piękne miejsce. Zarówno zimą, jak i latem robi wrażenie!