sobota, 17 sierpnia 2013

Kalie

                                                      Kalie dostojne piękno .
             Patrząc na nie widzę damę w śród kwiatów i jak koło każdej damy trzeba być ostrożnym . Najlepiej podchodzić w rękawiczkach bo roślina jednak  szkodliwa .
            Najdostojniej wyglądają żółte , długie proste. Białe są troszkę niższe , najmniejsze i najdelikatniejsze to różowe .
 

    Kalie wymagają sporej ilości wody i przy takim lecie trzeba je bardzo intensywnie podlewać . Lub jak kto woli  wstawić do wazonu ,gdzie  potrafią przetrzymać i miesiąc .
  Z sadzeniem kalii  można mieć problemy ,gdyż łatwo pomylić górę kłączy z dołem . To co bierzemy za korzonki ma iść do góry .Ale gdy zakwitną to można je tylko podziwiać i to prawie przez całe wakacje .

29 komentarzy:

Atelier Marysi pisze...

Prześliczne kalie , zastanawiałam się w którym kolorze są najpiękniejsze i nie wiem nadal bo taka prawda że w każdym są cudowne.Pozdrawiam serdecznie.

Małgorzata Bania pisze...

Cudne i kolorki takie śliczne.Coś pięknego.Pozdrawiam.

ninkaw pisze...

piękne!!!!
pozdrawiam

barbarahaft pisze...

cudne kwiaty....zazdroszczę...
w pozytywnym tego słowa znaczeniu

Janeczkowo pisze...

Piękne i tak dużo ich masz. U mnie każdego roku kwitną inne. Pozdrawiam:)

Anna Biedrońska pisze...

Piękne, dostojne kwiaty tylko ja jakoś nie mam ręki do kwiatów

Loyal Pat pisze...

Cieszą oko...i jakby "nakazują" nam je podziwiać

Caitlin Liadan pisze...

Miałam kiedyś kalie w doniczce, ślicznie bordową, najpiękniejszy kwiat wśród moich kwiatów, ale po przekwitnięciu nie zakwitła mi więcej, teraz wypuszcza same liście.

Anna pisze...

Love this flower...in all colors !
Have a nice weekend !
Anna

sosnowygaik pisze...

Piękne kwiaty:)

Kasia J. pisze...

Wspaniałe!
Uwielbiam kalie.
Pozdrawiam serdecznie.

Elunia pisze...

piekne kolorki u mnie niestety tylko żółte sie rozmnozyły

jolajka pisze...

Piękne :)

Gosia pisze...

Piękne

Iwona pisze...

Pięknie Ci Kalie kwitną, teraz często robi się z nich wiązanki ślubne, a dlaczego szkodliwe?

Ewa pisze...

Rośliny trujące. Wszystkie części kali zawierają kryształki szczawianu wapnia oraz toksyczne alkaloidy.Brak jest danych o poważnych zatruciach u ludzi. Kontakt rośliny ze skórą może powodować dermatozę, a ze śluzówką jamy ustnej obrzęk języka, warg i gardzieli. Spożycie może prowadzić do biegunki i zapalenia żołądka i jelit. Rośliny są silnie trujące dla zwierząt. / Wikipedia /

KonKata pisze...

lał! piękne masz, widać,że sercem je podlałaś !!!
jestem pod wrażeniem

Robeatki pisze...

No widać że oddałaś im całe swoje serce i dużo czasu, :) cudne!

Marille pisze...

Przepiękne zdjęcia :) Nawet nie wiedziałam, że kalie występują w tylu kolorach. Zawsze kojarzyły mi się z bielą. Piękne takie kolorowe...

Iwona pisze...

Dzięki za ostrzeżenie, nie miałam o tym pojęcia.

Lucy pisze...

Niesamowite kalie,przepiękne kolory i tyle odcieni.Prawdziwa radość dla oczu:)
Pozdrawiam

ljubinka pisze...

Božanstvene kale!!!
Tako lepe,a otrovne...
Veliki pozdrav.:)

Márcia pisze...

Lindíssimas!
Em muitos lugares aqui no Brasil, esta flor é conhecida como "Copo de leite".
Gosto muito de flores!
Obrigada por sua visita e gentil comentário!
Abraço

Tojav pisze...

Piękne kielichowate kwiaty. Wyglądają jak czara na wino. Świetne zdjęcia. Pozdrawiam

Neferi pisze...

Oh dear, great photos and flowers.

Halinka pisze...

Piękne kwiaty!!!Widać, że starannie je pielęgnowałaś:))) Serdecznie pozdrawiam

Małgorzata Warchoł pisze...

Przepiękne, posadziłam w ubiegłym roku ale nic nie wyrosło, pewnie pomyliłam liście z korzeniami ;)

Łucja-Maria pisze...

Cała kolekcja to Twój dorobek? Jestem zdziwiona, że lubią wilgotne podłoże.
Na zimę wszystkie wysadzasz i kłącza przechowujesz w piwnicy, lodówce...
Kupiłam na wiosnę trzy doniczki. Niestety żadna nie przetrwała.
Serdecznie pozdrawiam:)

Teresa Brudzińska pisze...

Są piękne chociaż nigdy nie zachwycałam się ich pięknem. Widząc w bukietach czy wiązankach nie mają takiego uroku jak u Ciebie rosnące na łonie natury.
pa