czwartek, 27 marca 2014

Podróże małe i duże - Lwów

   Może dla niektórych biedne , brudne ale dla mnie Lwów to miasto które należy zobaczyć .
                 My mamy Okno Papieskie na Floriańskiej , we Lwowie również takie  znajdziemy .
                                             Jak również Nikifora,
lub Ignacego Łukasiewicza ,
czy Adama Mickiewicza .
Przechodząc bramy Łyczakowa można spotkać jeszcze wiele znanych nazwisk .
O pozostałych  miejscach historycznych nie wspominając .
Pałac Potockich jest miejscem znanym z wielu z filmów np. Trzech Muszkieterów .
                  
  We Lwowie znajduje się  najcenniejszy zabytek budownictwa mieszczańskiego epoki  renesansu  -Czarna kamienica ,
jak i wiele innych interesujących miejsc .

                                             Politechnika Lwowska
                                                 Opera Lwowska

 
    No i nie można  ominąć stadionów klubów dawnych i tych współczesnych .

UWAGA

 Poczta Polska zniosła opłaty za paczki  do 20 kg przesyłane na Ukrainę do dnia 31 marca - jest okazja pomóc rodzinie czy znajomym . Konieczny napis POMOC DLA UKRAINY .

12 komentarzy:

Anna Iwańska pisze...

Ewuniu dzięki za przypomnienie pięknych zabytków Lwowa. Byłam tam dwa razy i tez mi się bardzo Lwów podoba , A już opera lwowska w środku to istne arcydzieło , aż dech zapiera od przepychu złota, purpury i pięknych malowideł.
Dzięki też za info o zniesionych kosztach przesyłki. Wielu z nas ma tam rodziny i pewnie skorzysta z okazji , bo że im trzeba pomóc nie ulega wątpliwości,> bieda tam jest straszna, nawet Ci co maja pracę ledwo wiążą koniec z końcem .
Pozdrawiam Cię ciepło i czekam na Twoje patchworkowe jajo !!

Anna pisze...

Nice place, nice pictures !
Anna

wełniana kraina pisze...

ale zazdroszczę.Nigdy nie byłam.

malaala pisze...

Lwów jest cudny!!! Byłam zeszłego lata!!!Niepowtarzalny klimat!!!! :)

Antonina pisze...

Wspaniała wycieczka po Lwowie.

Ирина Никитина pisze...

Красивый город, красивые фото! С уважением!

tonka pisze...

Nigdy we Lwowie nie byłam,dzięki za pokazanie tego miasta:))

Rodzinnie... pisze...

Piękne miasto widziane twoimi oczami!
Pozdrowionka i zapraszam na moje Candy:-)
http://rodzinnie1.blogspot.com/2014/03/moje-pierwsze-candy.html#comment-form

dorota pisze...

Byłam we Lwowie razem z mężem w listopadzie zeszłego roku. Pojechaliśmy po syna, który brał udział w międzynarodowym konkursie muzycznym. Nie chciałam żeby sam stamtąd wracał, dodatkowo z dużym instrumentem.
Bardzo ładne miasto.
Co prawda na zwiedzanie było mało czasu, ale operę Lwowską zdążyliśmy obejrzeć.
Coś pięknego!!!! Brak słów!!!
Gorąco pozdrawiam Dorota

Iwona pisze...

Pięknie mnie oprowadziłaś po Lwowie - dziękuję.

blogerzaby pisze...

Fantastyczna wycieczka, super zdjęcia :)

Ma Gota pisze...

Oj, ależ Ci zazdroszczę! Bardzo, ale to bardzo chciałabym zobaczyć Lwów. Piękna relacja :)