środa, 4 czerwca 2014

Czas na peonie

       Piwonia , każdy wie jak pięknie wygląda i jaki ma wspaniały zapach .
 Może pachnieć różą jak również konwalią i dlatego też z powodu zapachu kwiaty te są wykorzystywane do produkcji perfum .
             

         Pomimo, iż cała piwonia jest trująca , to jednak posiada właściwości lecznicze . Surowcem leczniczym jest : korzeń , nasiona i kwiat .  W Starożytności uważana była za roślinę boską, która mogła oddalić złe duchy i uchronić przed nocnymi koszmarami. Nasion używano jako przyprawy. Nalewka ze sproszkowanego korzenia była zalecana przy dolegliwościach wątroby.
 Piwonia nie lubi przesadzania w jednym miejscy potrafi rosnąć i 50 lat .
        Późne peonie jeszcze czekają na swój czas .To będą te o najpiękniejszym zapachu .
    A ja wśród tych kolorów i zapachów spokojnie szydełkuję , bo chociaż chłodno to tak ładnie . Trawa rośnie , ptaszki śpiewają ....no czasami jakieś radio słychać .
Moją robótkę wykańczam szydełkiem w najbliższym czasie zaprezentuję .

Ciekawostka !   Festiva Maxima  to odmiana peoni , którą chciałabym mieć - dodam ,że często te kwiaty są dodawane do bukietów ślubnych , czyli białe ale mają to coś - zainteresowane osoby sobie znajdą  .
 

19 komentarzy:

ashki pisze...

Piękne te peonie:) W takiej scenerii to można dziergać nawet jak trochę chłodno:)

Kasia J. pisze...

Uwielbiam peonie... Ten zapach, te kolory :-) Sama z przyjemnością bym się do Ciebie przyłączyła i posiedziała w takim otoczeniu.
Pozdrawiam serdecznie.

UTKANE Z PASJI pisze...

Ale masz duzo tych piwonii, ja mam 5 krzaczków, a tylko 2 kwitna, te trzy cos nie mogą, chociaz rózne zabiegi koło nich robiłam, ta rózowa na pierwszym zdj. jest cudna:)

Janeczkowo pisze...

Uwielbiam piwonie. Tu gdzie mieszkam czyli na Kaszubach mówią na nie "bujany". Mam 2 krzaki, ale niestety nie kwitną. Pozdrawiam:)

Molly Mel pisze...

Ja również kocham piwonie i wyobrażam sobie jak ich tyle u ciebie cudnie pachnie :) Robótka zapowiada się ciekawie... :)

Basia Nolberczak pisze...

Peonie bardzo ładne ja mam białe różowe i ciemnobordowe:)

Anna pisze...

Magnifiques fleurs !!!! L'endroit parfait pour travailler...
Bonne journée !
Anna

Ljubinka pisze...

Beautiful flowers!!!
Great place for knitting.:)

Iwona pisze...

Ja też bardzo lubię peonie, żeby jeszcze robaczki do nich nie lgnęły, pozdrawiam.

mika pisze...

U mojej mamy rosną 4 krzaczki, kwitną, odkąd pamiętam i są cudowne. Wydaje mi się, że te o których piszesz też są (jeśli to takie białe z makabrycznie kojarzącym mi się środkiem) :)

Atelier Marysi pisze...

Urzekł mnie ten szpaler piwonii u Ciebie , też chciałabym taki mieć !!Masz rację , miałam piękną piwonię ale zachciało mi się ją przesadzić i przestała kwitnąć a była bardzo stara. Robótka ciekawa powstaje. Pozdrawiam cieplutko.

Ирина Никитина pisze...

Красивые пионы. Заниматься рукоделием в саду, в хорошую погоду просто великолепно. С уважением.

tonka pisze...

Te kwiaty nie dają się nie kochać,uwielbiam je,Twoje są cudowne:))

halszka pisze...

Wśród kolorów i zapachu piwoni możesz tworzyć piękne szydełkowe cuda.Pozdrawiam.

Lucy pisze...

Piękne peonie przepięknie wygląda taki szpaler,a wyobrażam sobie jaki zapach...U mnie niestety nie chciały rosnąc.Pozdrawiam słonecznie Lucy

Kasia M. pisze...

szydełkowanie wśród piwonii to rewelacja. Uwielbiam te kwiaty.

Elunia pisze...

rozkoszne stanowisko pracy

Konwalia pisze...

Bardzo ciekawy wpis o piwoniach. Poza wymienionymi mają jeszcze jedną zaletę, że ślimaki ich nie zjadają, przynajmniej u mnie na działce. Chyba jednak są dla nich trujące.

Pyziulka pisze...

Piękny ogród. Aż chce się dziergać w takim otoczeniu ;)