czwartek, 16 kwietnia 2015

Baby , babki , babeczki ....

     Na    muffinki - babeczki przepisów jest wiele , ja zawsze wybieram taki , który robi się szybko  i prosto . Te babeczki zrobicie w pół godziny razem z pieczeniem . Nie dziwota , że tak często goszczą u mnie w domu .


 PRZEPIS na 12 szt :
1 miska - wsypać 2 niepełne szkl mąki / całe jeśli nie ma kakao /
                             2 łyżki kakao
                             1 łyżeczka proszku do pieczenia
                            3/4 szkl cukru 
Wymieszać 

2 miska -  1 jajko rozbełtać widelcem / koniecznie /
                  3/4 szkl oleju
                  1 szkl mleka
Zamieszać i wlać do 1 miski . Ponownie wymieszać
Można dodać bakalie lub co tam posiadacie - zresztą same wiecie najlepiej
Następnie do foremek i piec 20 min w temp . 180 C

    Ja obojętnie jakie babki robię to zawsze  na dno daję żurawinę . Babeczki są wtedy  lekko kwaskowe .
 
 No i gotowe - no prawie jeszcze polewa , lukier lub zwykły cukier puder .
          

                        Książkowo ! 

 Polecam książka z mojej półki " czytane razem z synem "
Zamieszczam opis książki z lubimy czytać :

Chwytająca za gardło historia bramkarza, męża i ojca

Miał wszystko. Wielkie pieniądze, kochającą żonę, transfer do FC Barcelony, obietnicę gry na mundialu w bramce reprezentacji Niemiec. Na boisku powstrzymywał najlepszych napastników świata. Najgroźniejszy przeciwnik czaił się jednak zupełnie gdzie indziej...

Paraliżujący strach, przerażający ból po tragicznej śmierci ukochanej córeczki, lęk przed każdym następnym dniem. Nikt nie zauważył dramatu ponad ludzkie siły. Dopiero jego samobójstwo wstrząsnęło światem i otworzyło wielu osobom oczy na problem depresji.

Przejmująca opowieść o człowieku zbyt wielkiej wrażliwości, aby żyć. Pisali tę książkę razem, chcąc pomóc ludziom zmagającym się z psychicznymi demonami. Robert Enke nie zdążył już jej wydać. Jego przyjaciel zrobił to za niego.

Książka nagrodzona prestiżowym tytułem William Hill Sports Book of the Year. Pozycja obowiązkowa nie tylko dla fanów sportu.

15 komentarzy:

Basia Nolberczak pisze...

Jeszcze nie robiłam takich babeczek a wyglądają smakowicie:) pozdrawiam

ankaskakanka pisze...

Ciekawa książka. babeczki pewnie smaczne, prawda?

mika pisze...

Mam dziś tyle roboty, że jestem święcie przekonana, że jest to idealny moment na wypróbowanie Twojego przepisu :)

Anna Iwańska pisze...

Ewuniu dziki za szybki pzrepis, chyba zaraz se machnę , bo danwi nie robiłam mufinek , a to tylko chwila i jest.
Buziaczki

Artsajke pisze...

Muffinki mogą być za każdym razem inne, a zawsze są pyszne i szybkie w robieniu. Ja też mam swoje ulubione przepisy.

Anna Iwańska pisze...

Moje już siedza w piecu :-)

Gosia pisze...

Fajna sprawa i przede wszystkim pyszna :)

Atelier Marysi pisze...

Przepiszę sobie Twój przepis , kakaowych jeszcze nie robiłam. Depresja to straszna i podstępna choroba , często najbliżsi nie wiedzą nic o chorym. Pozdrawiam !!!

Renka pisze...

Nie ma to jak ekspresowe przepisy :)
Pysznie wyglądają :)

renya pisze...

Uwielbiam takie szybkie babeczki, mniam:-)

halszka pisze...

Bardzo fajny przepis.Moje wnuki uwielbiają babeczki robić i jeść.Skorzystam z przepisu.Pozdrawiam i słoneczka życzę.

Robótki Marleny pisze...

To i ja sięgnę po Twój przepis :)
Dzięki, pozdrawiam Marlena

Elunia pisze...

mniam ,mniam -dziękuję za przepis

Anna pisze...

Yummy.....
Anna

Katarzyna B pisze...

Uwielbiam babeczki. Ja robiłam kiedyś 2 wersje babeczek z maki zwykłej (tortowej) i razowej.Okazało się że wszystkich smakują bardziej razowe. Niedługo zamieszczę przepis u siebie. :)