środa, 2 września 2015

Podróże małe i duże - Arkadia

     Zwiedzając pałac Radziwiłłów w Nieborowie nie można pominąć położonego 5 km dalej ogrodu romantycznego w Arkadii . W tamtym roku o  przepięknym pałacu w Nieborowie  pisałam   TUTAJ  , niestety wtedy deszcz przeszkodził nam w obejrzeniu ogrodu Heleny Radziwiłł . W tym roku postanowiliśmy tam wrócić i tak zrobiliśmy .
    Kto spodziewa się kwiatów w tym ogrodzie ich nie znajdzie  jest za to urocze jezioro,kończące się schodami prowadzącymi prosto do Świątyni Diany .

 
 Nad wejściem wyryte są słowa Francesca Petrarki z sonetu In morte di Madonna Laura: DOVE PACE TRAVAI D’OGNI MIA GUERRA (Tutaj odnalazłam spokój po każdej mojej walce).
                                     Plafon J.P. Norblina Jutrzenka

 

                                                   Mur z Hermami

                                       Przybytek Arcykapłana
                                         

                           Płaskorzeźba G. Staggi Nadzieja karmiąca Chimerę
                                               Głowa lwa


                                             Grobowiec na Wyspie Topolowej

                                                Akwedukt

  Łuk Kamienny - Grecki stanowił ramę widokową dla Świątyni Diany od strony wschodniej.

                                   Dom Murgrabiego 
                                               Maszkaron


                                                   Domek Gotycki
                                       oraz Grota Sybilli
Cyrk , studnię oraz inne detale musicie sami zobaczyć .
   Arkadia położona jest w powiecie łowickim , gmina Nieborów .
 Cena za wstęp 12 zł . 

15 komentarzy:

Crissi pisze...

Super shots!
Happy day Crissi

Urszula Cz.Nardello pisze...

Sliczne zdjecia i przepiekne miejsce!!! :)

Anna Iwańska pisze...

Piekne miejsce, szkoda że się u nas nie przywraca takim miejscom pierwitnego blasku.

Zurineczka pisze...

O ale miałaś piękną wycieczkę, nigdy nie byłam w Nieborowie więc zazdroszczę Ci troszeczkę :) Piękne fotki zrobiłaś :)

renya pisze...

Byłam tam, byłam! Przepiękne miejsce i wspaniały temat dla zdjęć:-)

Kelly Shelly pisze...

Piękne miejsce, piękne zdjęcia - widać, że wycieczka się udała :)

Beata T pisze...

Ciekawe klimatyczne miejsce Ewo odwiedziłaś zapisuje bo klimat taki tajemniczy wart popodziwiania :)
pozdrawiam

Elunia pisze...

urokliwe miejsce

Gosia-Stare Pianino pisze...

ciekawa wycieczka, pozdrawiam:)

Renka pisze...

Musi tam panować niesamowity klimat. Piękne zdjęcia. Miejsce z pewnością warte zobaczenia.

olla123 pisze...

Ależ to piękne miejsce! Pozdrawiam serdecznie!

ashki pisze...

Byłam, widziałam, podziwiałam. Ale miło zobaczyć jeszcze raz na fotkach:)

hrabina pisze...

Przepiękne miejsce. Mam nadzieję, że uda nam się kiedyś je odwiedzić.

Barbara Wójcik pisze...

Uwielbiam takie miejsca, ale to jest dość odległe, więc z radością zatrzymałam się u Ciebie!

Ursa pisze...

Byłam wiosną i od tego czasu jak widać na Twoich zdjęciach zmieniło się na korzyść. Przybył grobowiec. Miło wracać do takich miejsc.
Serdecznie pozdrawiam :)