niedziela, 22 listopada 2015

Podróże małe i duże - Drezno

      Drezno to  miasto będące stolicą Saksonii , warto  zobaczyć jego zabytki . Wystarczy jeden bardzo intensywny dzień zwiedzania  lub można zostać dłużej i cieszyć oczy wspaniałymi widokami .


                                                 Spacerek uliczkami .




                                         Katedra Świętej Trójcy (Hofkirche)                              



                                                             brama Georgentor
                                                      
                                         Opera - Sempera


                                                   Pałac Zwinger


                          Mozaika Fürstenzug, czyli Orszak Książąt
                                    Kościół Marii Panny (Frauenkirche)
                  Yenidze - dawniej fabryka tytoniu , dzisiaj biurowiec i restauracja .
                                                Manufaktura Volkswagena
                             Oczywiście nie może zabraknąć wizyty na stadionie .
                                  
Zastanawiam się czy nie pojechać na " Jarmark Świąteczny " byliście może ?

13 komentarzy:

bozenawdaniec. pisze...

W Dreźnie byłam jeszcze za czasów DDR, do dziś wspominam zamek, jako najcudniejsze miejsce w jakim byłam, zwiedzanie skarbca zrobiło na mnie niesamowite wrażenie, musiało być naprawdę wielkie, skoro to pamiętam prawie 40 lat. Dziękuję za Twoją relację :)
Pozdrawiam :)

ashki pisze...

Świetna wycieczka:)

Jadwiga Król pisze...

W Dreźnie byłam parę razy,bardzo mi się podobało.Pozdrawiam

Ирина Никитина pisze...

Хорошие фотографии и очень красивый город! С уважением.

Gosia pisze...

Super wycieczka :))

Ela pisze...

Wspaniałe miasto do odwiedzenia !
Pozdrawiam

Teresa Bejgrowicz pisze...

kiedyś muszę wyruszyć w tym kierunku ... Pozdrawiam

Anna Iwańska pisze...

Niestety nie miałam okazji tam być , więc dziękuje Ewuniu za wirtualna wycieczke.
Pozdrawiam

ania pisze...

Zdjęcia i opisy zrobione przez Ciebie bardzo zachęcają do zwiedzania :)

halszka pisze...

W Dreznie byłam w czasach DDR więc z przyjemnością ogladałam zdjęcia.Myslalam ,że wybrałaś się na zakupy przedświateczne.Pozdrawiam serdecznie.

Tojav pisze...

Interesujące miasto i dobre zdjęcia. Nawet na stadionie byłaś. Pewnie jesteś kibicem.

Beti K pisze...

Super wycieczka !! Dziękuję :)

Anonimowy pisze...

Nigdy nie bylam w Dreznie,ale zdjecia ogladnelam z duza przyjemnoscia.
Pozdrawiam
Ewa