piątek, 15 kwietnia 2016

Podróże małe i duże - Sandomierz

              Coraz bliżej przed nami majowy dłuższy weekend i może by tak pojechać do ........ Sandomierz miasteczko z filmu o przygodach Ojca Mateusza . Jadąc tam nie byłam przekonana do jego uroków . Jakież było moje zdziwienie gdy zobaczyłam pełne uroku czyste , kolorowe miasto .

   Znany z filmu budynek Poczty Polskiej jak i rynek z kolorowymi ogródkami przy restauracjach .





                                      Brama Opatowska z wieżą .


          Zamek zbudowany przez Kazimierza Wielkiego dzisiaj Muzeum  Okręgowe

                          Widać dobrego gospodarza - zabytki Sandomierza dla niewidzących .



   Synagoga Żydowska - dzisiaj liczący prawie 200 lat budynek Archiwów  Państwowych.
                                                         Widok na Wisłę .
  Dom Długosza , podziemną trasę czy Ucho Igielne musicie zobaczyć sami .
 Wycieczkę do Sandomierza polecam .
Wejście na Wieżę Opatowską 5 zł.

11 komentarzy:

Iwona pisze...

Fajna wycieczka Ewo, dzięki za zdjęcia.

barbaratoja pisze...

Zwiedzałam ! to jest miejsce, które się zapamiętuje. Ja zapamiętałam śliczne miasto z wędrówką podziemiami .

Anna pisze...

Beautiful city, beautiful pictures !!!
Have a fun weekend !
Anna

Basia Dunaj pisze...

W te wakacje planuję wycieczkę do Sandomierza z rodziną. Urodziłam się w Sandomierzu, ale życie wywiało w inne rejony Polski. Chętnie wrócę na te uliczki, które pamiętam sprzed 20-30 lat. :-)

olla123 pisze...

Nigdy tam nie byłam, ale po obejrzeniu Twojej fotorelacji chętnie bym tam pojechała :-)
Piękne miejsce!
Pozdrawiam serdecznie!

BEATA- BECIA pisze...

Sandomierz jako miasto ma swój nie powtarzalny urok :)
Byłam tam kila razy :)

Aya w Świecie Lalek pisze...

Nigdy nie byłam w Sandomierzu, ale faktycznie miasto prezentuje się bardzo ładnie. :-)

GaleriaZosi pisze...

Byłam W Kazimierzu , miałam tam też jechać ale nie starczyło nam czasu. Jest tam cudnie muszę tam pojechać.
Pozdrawiam

Jadwiga Król pisze...

Piękny jest ten nasz Sandomierz-fajna wycieczka i zdjęcia:) Pozdrawiam

Marzenka Dmowska pisze...

Super, że Sandomierz naprawdę jest piękny, piękniejszy niż z Ojcem Mateuszem
:-D

Gosia pisze...

Super wycieczka :), ja dawno nigdzie nie byłam - może w tym roku to się zmieni :)