niedziela, 17 lipca 2016

Podróże małe i duże - Szwajcaria Saksońska

 Dzisiaj zabiorę Was w podróż do Szwajcarii Saksońskiej .  Jeżeli planujecie zwiedzanie Drezna to nie możecie ominąć tego pięknego miejsca .   Szwajcaria Saksońska to jeden z najpiękniejszych miejsc turystycznych w Niemczech .  Jest to obszar gór stołowych zajmujący południowo-wschodnią część Saksonii, ciągnący się w dolinie rzeki Łaby. Formy skalne  Szwajcarii Saksońskiej są wyjątkowym zjawiskiem na skalę europejską .  Odwiedzając te rejony należy zwiedzić koniecznie jedną z twierdz , której nigdy nie udało się zdobyć twierdzę Koenigstein .        




 Trzeba koniecznie przejść po  słynnym  kamiennym moście  Bastei .



 Twierdza Koenigstein rozpościera się na płaskowyżu i zajmuje powierzchnię ok. 9,5 ha. Jest tam 30 budynków wzniesionych w różnych architektonicznie stylach. W jednym z nich jest najgłębsza w Saksonii studnia z 1563 r. z przemyślnym urządzeniem do wydobywania wody z głębokości 152,5 m, obok znajduje się restauracja, gdzie można spróbować placka wypiekanego wg oryginalnej receptury z XVIII w.





14 komentarzy:

Iwona pisze...

Piękna wycieczka, Ewo!
Ja byłam w tym roku w Czeskiej Szwajcarii, ale zabrakło nam czasu na stronę niemiecką - będzie więc jeszcze jedna wyprawa :)

anabell pisze...

W Twierdzy nie byłam, ale zwiedziłam Drezno i Pillnitz. A krajobrazy są tam wyjątkowo urokliwe, choć trudno o nich powiedzieć,że sielskie;)
Miłego;)

Ula H. pisze...

Jak tam pięknie !!! Czytałam ostatnio o tym regionie, bo nie mam jeszcze planów na wakacje i utwierdziłaś mnie w tym, że warto się tam wybrać. Pozdrawiam serdecznie :)

k studio handmade pisze...

Piękne miejsca:) Nie byłam i już chcę tam być:) pozdrawiam

Urszula Cz.Nardello pisze...

Piekne miejsca <3

Małgorzata P pisze...

Śliczne zdjęcia i piękne miejsce do zwiedzania.Pozdrawiam :)

Anna Iwańska pisze...

Dziękuję Ewuniu za wirtualna wycieczkę, niestety rejony i nieznane więc z ciekawością obejrzałam .
Pozdrawiam

olla123 pisze...

Wspaniała fotorelacja, za którą Ci bardzo dziękuję. Nie zanosi się, że w najbliższym czasie tam będę, więc tym bardziej mi miło obejrzeć Twoje zdjęcia :-)

Ольга pisze...

Very beautiful photos!

Marzenka Dmowska pisze...

Przepięknie! Byłam w Dreźnie ale tylko jeden dzień na wycieczce z sanatorium, a teraz widzę, że koniecznie trzeba jechać na kolejną wycieczkę w te rejony! Pozdrawiam :-D

Iwona pisze...

Piękne widoki, ale na ten mostek bałabym się wejść. Pozdrawiam Cię Ewo serdecznie, baw się dobrze i wracaj pełna energii.

Anna pisze...

Magnifiques ces montagnes !!!!
Et les photos, superbes !!!!!
Bonne semaine !
Anna

Aya w Świecie Lalek pisze...

Widoki zapierające dech w piersi... Wspaniałości...

Elzbieta Jon pisze...

Cudowna wycieczka i bardzo dziękuję za wirtualną podróż!! Pozdrawiam ❤