sobota, 13 sierpnia 2016

Dalie - begonią zwane ....

     Witam Was - Nie  wcale się nie pomyliłam ! Ten tytuł jest na temat o którym zaraz napiszę . A było to tak : dawno , dawno temu ......... no może nie tak dawno ale rzecz się działa któregoś pięknego wiosennego dnia .  Na spotkaniu towarzyskim koleżanka zaczęła opowiadać jak to właśnie zmienia całkowicie wygląd swojego przydomowego ogrodu . Momentalnie zaczęła się dyskusja nad  wizją  zagospodarowania jej dużego terenu . Każda miała inne wyobrażenie i pojawiło się kilka propozycji aranżacji terenu .Niestety koleżanka nas szybko ostudziła mówiąc , że zmiany dokonuje wynajęta firma , a jej rola polega tylko na tym , że ma wskazać rośliny , które chce zostawić . I tutaj padło pamiętne zdanie " Mam bardzo dużo begonii chcecie ?   "  Kto był chętny to się zgłosił - Telefonicznie poinstruowany mąż zrobił tak jak żona kazała , ładnie powkładał roślinki do odpowiedniej liczby woreczków -  hm tylko , że przywiózł dalie .  I tak mój i koleżanek ogródek wzbogacił się o te jakże różnorodne kwiaty .


















 Sami powiedzcie czy te " begonio - dalie " nie są śliczne . Teraz tylko musimy się powymieniać z koleżankami kolorami  i każda z nas będzie miała  rajski ogród .
 A nowy ogród koleżanki jest śliczny , nowoczesny - tylko jakoś tak mało kolorowy - Czyżby zabrakło w nim naszych " begonio- dali " ?

18 komentarzy:

Anna pisze...

Gorgeous flowers !!!
Anna

ewa_m pisze...

Przecudne dalie :)) Dziwi mnie, ż koleżanka pozbyła się takich piękności z ogrodu, ale nie ma tego złego... Za to wasze ogrody zyskały na urodzie :)

Małgorzata B. pisze...

O matko jakie cudne kolorki i kształty.Wiesz dalie dają urok są takie jak by nazwać dostojne.Kwitną długo w ogrodzie i dają radość.To samo cynie też są urodziwe.Masz śliczne kwiaty.Pozdrawiam serdecznie.

Agata Zinkiewicz pisze...

Może i zabrakło w koleżanki ogrodzie begonio dali. Twphe są prześliczne :-) dla mnie dalie i georginie, jak starsi u nas o nich mówią. Bardzo je lubię, w tym roku u mnie ich nie ma. Pozdrawiam

Basia Nolberczak pisze...

Fantastyczne dalie:) ja nie mam takich kolorów:) pozdrawiam

Iwona pisze...

Śliczne dalie wyhodowaliście Ewuniu,zwłaszcza ta strzępiasta jest oryginalna. Niektóre współczesne ogrody są tak projektowane, że środek to trawnik, w rogach działki drzewa i krzewy, a przy domu kwiaty jednego rodzaju i w jednym kolorze. Wprowadza to porządek i ładnie wygląda, ale jak się obejrzy kilka takich ogrodów, to widać,że są szablonowe i brak w nich niespodzianek,chociażby kolorystycznych.Pozdrowionka.

Ольга pisze...

Прекрасные георгины!!!

Atelier Marysi pisze...

Cały przekrój form i kolorów. Cudną masz kolekcję. Miłego weekendu !!!

tonka pisze...

Cudowne!Nie zamieniłabym ich na żaden super nowoczesny ogród :))

Aya w Świecie Lalek pisze...

te kwiaty mają w sobie magię :-) kiedy na nie patrzę, zatapiam się w błogim nastroju...

Marzenka Dmowska pisze...

Ile piękności !!!

Barbara Wójcik pisze...

Cudne te Wasze. My mamy w tym roku...60 krzaczorów!

Renata Walczak pisze...

śliczne!
moje w tym roku chyba ślimaki pożarły bo znikły :9
pozdrawiam cieplutko

Jadwiga Król pisze...

Piękne są te dalie,takie kolorowe:) Pozdrawiam

Renka pisze...

Moja znajoma a raczej jej babcia, miała niezłą ich kolekcję i zawsze je podziwiałam. Pamiętam, że jako dziecko kiedyś dostałam od niej pewnego jeden olbrzymi kwiat, który nie mieścił się w moich małych dłoniach :) To był mój wielki skarb (przynajmniej przez kilka dni :) )
Cudną masz kolekcję. Czasem te zbyt nowoczesne ogródki wyglądają nienaturalnie.
Pozdrawiam serdecznie :)

Jolanta Sobaszek pisze...

Są cudowne! WSZYSTKIE!

olla123 pisze...

Fajna historyjka a kwiaty urosły i zakwitły przepiękne!

UTKANE Z PASJI pisze...

No właśnie, dobrze ,że wyjasniłąs, bo u mnie dalie to georginie i cos mi tu nie pasowało:))) Ale nabyłaś przepiekne okazy...zazdraszczę:(