sobota, 7 stycznia 2017

Podróże małe i duże - Berlin

   Berlin jest miejscem wartym obejrzenia. Chociaż byliśmy tam bardzo krótko bo jeden  grudniowy dzień to miasto zdążyło mnie zauroczyć. Mając bardzo mało czasu nie skupiłam się na słynnym Jarmarku Świątecznym - bo przecież tyle jest tutaj do zobaczenia. Wspaniale przepleciona  historia z teraźniejszością czyli wspaniałe połączenie zabytku i nowoczesności. Obejrzyjcie sami - to miejsce potrafi zachwycić.



 
 







       Oczywiście jeszcze trzeba zwiedzić stadiony i obejrzeć mecz bo przecież po to tutaj przyjechaliśmy.

  Chociaż byłam w Berlinie tylko jeden dzień to warto poświęcić dwie noce na podróż w to miejsce.

8 komentarzy:

anabell pisze...

Bardzo lubię Berlin, to piękne i przyjazne ludziom miasto.To bardzo zielone miasto, uwielbiam Berlin gdy kwitną lipy. Wyobraz sobie, że niemal wszystkie drzewa są zinwentaryzowane.Przeogromnie lubię przejażdżki stateczkiem przez całe miasto. Brzegi rzeki żyją, na nadbrzeżach jest zawsze pełno ludzi.Poza tym Berlin ma piękne okolice, z których część należy administracyjnie do Berlina.Nie sposób się nudzić w tym mieście.Jest co zwiedzać, jest gdzie spacerować,jest też gdzie zjeść i wypocząć. Poza tym ma świetną komunikację, metro i szybka kolej miejska pozwalają bez trudu wszędzie się dostać, z jednego krańca miasta na drugi. Poza tym to miasto, w którym się człowiek czuje swobodnie.
Bardzo mi się podobają stare, przedwojenne jeszcze dzielnice. Właśnie w takiej starej dzielnicy mieszka moja córka. Tam każdy dom jest z charakterem. Wszystkie przeszły wewnątrz renowację i oczywiście mają wszystkie udogodnienia.Koniecznie wybierz się tam ciepłą wiosną, gdy już będzie zielono.
Miłego;)

♥ Łucja-Maria ♥ pisze...

Berlin kojarzy mi się jako miasto dźwigów. Kiedy tam byłam wiele gmachów, budynków, ulic przechodziło renowacje. Marzy mi się by jeszcze tam wrócić bo Berlin ma wiele do zaoferowania m.in. fantastyczne muzea.
Serdecznie pozdrawiam:)

Olaboga pisze...

NIestety, w Berlinie jeszcze nie byłam, ale bardzo bym chciała go odwiedzić, najbardziej mnie ciągnie do... muzeów^^ I jeszcze zobaczyć Bramę Brandeburską, która powstała według projektu wrocławskiego architekta, Carla Gotharda Langhansa.
Wydaje mi się, że to miasto, w którym idealnie przenika się historia z nowoczesnością. Dzięki za tyle wspaniałych zdjęć :)

Iwona pisze...

Piękne zdjęcia,faktycznie ciekawie jest w Berlinie. Zauważyłam Ewuniu,że turystyka stała się Twoją nową pasją,szerokiej drogi!

Wiesław Zięba pisze...

Piękne zdjęcia jednej z ciekawszych stolic europejskich. Berlin jest pełen zieleni i ciekawych budowli. To miasto na pewno warto zobaczyć i uchwycić swoim aparatem fotograficznym.

Marzenka Dmowska pisze...

O, Berlin to wspaniałe miasto. Kilka z miejsc na zdjęciach pamiętam. Na mnie jednak zrobiły wrażenie fragmenty Muru Berlińskiego, pewnie dlatego, że koncert Pink Floyd z tej okazji mocno odcisnął się w mojej wyobraźni. Zapraszam do Warszawy na obejrzenie oświetlonych świątecznie ulic, których namiastkę zamieściłam na moim blogu https://marzenad.blogspot.com/2017/01/rozswietlona-warszawa.html
Pozdrawiam serdecznie :-)

olla123 pisze...

Przepiękne zdjęcia! Miałaś świetną wycieczkę!
Berlin zwiedziłam jako nastolatka i teraz widzę, jak bardzo się zmieniło!
Pozdrawiam Cię serdecznie!

Gosia pisze...

Zazdroszczę wypadu :)