sobota, 11 listopada 2017

Podróże małe i duże - Chęciny

  Dojeżdżając do Chęcin z daleka można dojrzeć usytuowane na wzgórzu intrygujące trzy wieże. Pełni ciekawości musieliśmy to miejsce zobaczyć. Do zamku zbliżamy się alejkami gdzie umieszczono rzeżby postaci historycznych. I oto jest .... zbliżamy się do bramy - a dalej zobaczcie sami ja byłam zachwycona.
 Ktoś może powiedzieć eeee to tylko ruiny, no tak ale te ruiny zostały z olbrzymich budowli wzniesionych bez pomocy dźwigów i najnowszych zdobyczy techniki. Ja to lubię , a Wy?




Zamek Królewski w Chęcinach został wzniesiony na przełomie XIII i XIV wieku. Był to obiekt wysokiej rangi gdyż zwoływano tu zjazdy możnowładców i rycerstwa oraz w dobudowanej kaplicy przechowywano skarbiec koronny. Zamek dzieli się na dwie części: górna-starsza, która rozciąga się między dwoma basztami oraz dolna-młodsza z furtą i czworoboczną basztą, którą dobudowano w XV wieku. 






Według legend, w podziemnych lochach znajdują się jeszcze skarby pozostawione w pośpiechu przez królową Bonę, a na wzgórzach pojawia się wieczorami rycerz cwałujący na czarnym koniu. Ciekawostką jest fakt, iż w latach 60-tych XX w. w scenerii zamku nakręcono film pt. „Pan Wołodyjowski", w reżyserii Jerzego Hoffmana.




Ławka tu ławka tam jak to fajnie, że pomyślano o tych co mają więcej czasu lub są zmęczeni. Wszędzie czysto, kolorowo od kwiatów, w tle cichutko słychać muzykę z dawnych epok i aż się chce pobyć tutaj dłużej.





13 komentarzy:

ankaskakanka pisze...

Cudne ruiny. Można na trochę się przenieść w czasie.

Ula H. pisze...

Jakie interesujące miejsce i pięknie odrestaurowany zabytek. Sprawdziłam na mapie i widzę, że całkiem niedaleko znajduje się Jaskinia Raj. Pozdrawiam :)

Urszula Cz.Nardello pisze...

Piekne miejsce <3

Gosia pisze...

Świetne miejsce :), dziękuję za wycieczkę :)

Renik pisze...

I pomyśleć, że kiedyś, dawno temu, w tych ruinach mieszkali ludzie... Bardzo ładne widoki - tak zadbany teren naprawdę cieszy oczy.

♥ Łucja-Maria ♥ pisze...

Pamiętam te ruiny gdy wymagały renowacji. Dwa lata temu gdy je zobaczyłam dosłownie mnie oczarowały.
Ewusiu, piękne zdjęcia i wspaniała relacja.
Serdecznie pozdrawiam:)

Anulek pisze...

klimat wspaniały;)

Crissi pisze...

Beautiful trip and pictures
happy day Crissi

Ольга pisze...

Красивые фотографии!!!

Xymcia-dm pisze...

Piękny ten zamek i super podróż , ciekawe czy by
naparstka tam mieli hihihihi - serdecznie pozDrawiaM :)

tonka pisze...

Musiałam sprawdzić gdzie to,w ogóle nie znam tych okolic.Ciekawe ruiny i jakie zadbane a widok z wieży super:).

GaMa pisze...

Oj, jak bardzo się zmieniło! Ostatnio ruiny zwiedzałam jakieś 8 lat temu podczas dosyć śnieżnej zimy. Trwały wtedy prace budowlane. Koniecznie muszę wybrać się jeszcze.

Małgorzata P pisze...

Chetnie bym zobaczyła takie miejsca.Zezgledu nad opieką nad mama mam ograniczone możliwości.Serdecznie pozdrawiam.